Městský úřad Vamberk
Husovo náměstí 1
517 54 Vamberk
Telefon: +420 494 548 111
E-mail: podatelna@vamberk.cz
Profil města na Facebooku
Město Vamberk vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Město Vamberk je podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o obcích (obecní zřízení) veřejnoprávní korporací, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Město spravuje své záležitosti samostatně, rozsah samostatné působnosti může být omezen jen zákonem. Město má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zákonem. Město dále vykonává prostřednictvím Městského úřadu Vamberk státní správu (přenesená působnost) v rozsahu stanoveném zvláštními zákony.
pondělí | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 17:00 |
středa | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 17:00 |
Další informace jsou na stránce podatelny.
Úřední hodiny
pondělí | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 17:00 |
úterý | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 15:00 |
středa | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 17:00 |
čtvrtek | 7:30 – 11:00 | 12:00 – 14:30 |
pátek | 7:30 – 11:00 |
Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Směrnice k vyřizování žádostí o poskytování informací v podmínkách Městského úřadu Vamberk Typ: PDF dokument, Velikost: 48.4 kB
Ostatní žádosti, stížnosti, oznámení, podněty a petice se přijímají:
Rozhodnutí vydávaná ve správním řízení se doručují podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Rozhodnutí vydávaná mimo správní řízení se doručují prostřednictvím České pošty.
Pokud se zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a lze určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, je odesílatel vyrozuměn o zjištěné vadě doručeného dokumentu a je stanoven další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, dokument se dále nezpracovává. Není-li možné určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument se dále nezpracovává.
Podobně se postupuje při doručení dokumentu v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém se přijímají dokumenty v digitální podobě, nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém se přijímají dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného technického nosiče dat.
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
Předpisy jsou bezplatně k nahlédnutí během provozní doby v podatelně, případně příslušných odborech úřadu. Žadatel si může pořizovat opisy a výpisy, pořízení kopie je zpoplatněno v souladu se sazebníkem.
K přímému stažení nabízíme Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů Typ: PDF dokument, Velikost: 192.22 kB a Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Typ: PDF dokument, Velikost: 222.19 kB.
Další předpisy můžete nalézt ve Sbírce zákonů na stránkách Ministerstva vnitra ČR www.mvcr.cz nebo v položce „Zákony“ na stránkách portálu veřejné správy portal.gov.cz.
Město Vamberk vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska, Sbírka právních předpisů
Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.
Sazebník úhrad za poskytování informací určuje ve smyslu § 17 zákona sazby za náklady spojené s poskytnutím informací. V případě, že úřad bude požadovat za poskytnutí informace úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, úřad žádost odloží. Úhradu lze zaplatit v pokladně úřadu, poštovní složenkou, případně na účet 1240108349/0800, variabilní symbol sdělí tajemník úřadu.
Sazebník vychází ve smyslu § 17 odst. 1, zák. č. 106/1999 Sb. z nákladů spojených s poskytnutím informací s tím, že nezahrnuje úsek archívnictví a matriky, u nichž jsou výše náhrad za určené úkony stanoveny příslušnými centrálními orgány.
kopírování, tisk (černobíle)
kopírování, tisk (barevně)
Poplatek za posílání faxu
Poplatek za laminaci dokumentů
Průměrné hodinové platy odborných zaměstnanců
poštovní poplatky
Návody pro řešení životních situací naleznete také na portálu veřejné správy portal.gov.cz (za obsah těchto stránek neodpovídá MěÚ Vamberk):
Služby veřejné správy na portal.gov.cz
Přehled všech návodů je umístěn na:
https://www.mvcr.cz/clanek/jak-zadat-o-informace-453908.aspx
Mohlo by Vás zajímat