Informace dle zákona 106/1999 Sb.

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Město Vamberk

Město Vamberk vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Město Vamberk je podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, o obcích (obecní zřízení) veřejnoprávní korporací, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Město spravuje své záležitosti samostatně, rozsah samostatné působnosti může být omezen jen zákonem. Město má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zákonem. Město dále vykonává prostřednictvím Městského úřadu Vamberk státní správu (přenesená působnost) v rozsahu stanoveném zvláštními zákony.

Husovo náměstí 1
517 54 Vamberk
Telefon: +420 494 548 111
Fax: +420 494 541 322
E-mail: podatelna@vamberk.cz
WWW: vamberk.cz
ID Datové schránky: f83bqus
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Husovo náměstí 1
    517 54 Vamberk
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Husovo náměstí 1
    517 54 Vamberk
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí7:30 – 11:0012:00 – 17:00
    středa7:30 – 11:0012:00 – 17:00
  • 4.4 Telefonní čísla

  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

    Další informace jsou na stránce podatelny.

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: f83bqus

1240108349/0800 (Česká spořitelna, a.s.)

00275492

DIČ: CZ00275492

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Městský úřad Vamberk
    Husovo náměstí 1
    517 54 Vamberk
  • e-mailem: podatelna@vamberk.cz
  • elektronickým podáním:
  • telefonicky na tel. čísle: +420 494 548 111

Úřední hodiny

pondělí7:30 – 11:0012:00 – 17:00
úterý7:30 – 11:0012:00 – 15:00
středa7:30 – 11:0012:00 – 17:00
čtvrtek7:30 – 11:0012:00 – 14:30
pátek7:30 – 11:00

 

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

 

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
  • Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno

  • Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
  • Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
  • Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.

Další omezení práva na informace

  • Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
    1. se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
    2. jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
    3. jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
  • Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
    1. jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
    2. ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
    3. by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
  • Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
  • Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
    1. probíhajícím trestním řízení,
    2. rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
    3. plnění úkolů zpravodajských služeb
    4. přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
    5. činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
    1. provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
    2. škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
    3. knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
    4. Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
    5. kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
  • Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.

Jak se o informaci žádá

Žádost o poskytnutí informace se podává

  1. ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
  2. písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co musí písemná žádost obsahovat

  • označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
  • musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
  • je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
  • musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
    1. brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
    2. v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
    3. v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,

Jaký bude postup povinného subjektu

  • Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
  • Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
    1. se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
    2. bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
  • Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.

Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví

  • pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Směrnice k vyřizování žádostí o poskytování informací v podmínkách Městského úřadu Vamberk Typ: PDF dokument, Velikost: 48.4 kB

Podatelna

Ostatní žádosti, stížnosti, oznámení, podněty a petice se přijímají:

  • osobně na odboru správním – podatelně úřadu nebo
  • písemně na adrese: Městský úřad Vamberk, Husovo náměstí 1, 517 54 Vamberk
  • telefony: 494 548 111,  Fax: 494 541 322
  • elektronická adresa: podatelna@vamberk.cz

Rozhodnutí vydávaná ve správním řízení se doručují podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Rozhodnutí vydávaná mimo správní řízení se doručují prostřednictvím České pošty.

Pokud se zjistí, že doručený dokument v analogové podobě je neúplný nebo nečitelný, a lze určit odesílatele tohoto dokumentu a kontaktní údaje odesílatele, je odesílatel vyrozuměn o zjištěné vadě doručeného dokumentu a je stanoven další postup pro její odstranění. Nepodaří-li se vadu doručeného dokumentu ve spolupráci s jeho odesílatelem odstranit, dokument se dále nezpracovává. Není-li možné určit odesílatele doručeného dokumentu, který je neúplný nebo nečitelný, a kontaktní údaje odesílatele, dokument se dále nezpracovává.

Podobně se postupuje při doručení dokumentu v digitální podobě včetně datové zprávy, v níž je obsažen, je neúplný, nelze jej zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, obsahuje škodlivý kód, není v datovém formátu, ve kterém se přijímají dokumenty v digitální podobě, nebo není uložen na přenosném technickém nosiči dat, na kterém se přijímají dokumenty v digitální podobě, je-li k doručení dokumentu užito přenosného technického nosiče dat.

  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů
    • Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích
    • Vyhláška č. 388/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností
    • Zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
    • Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
    • Zákon č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů České republiky a o Sbírce mezinárodních smluv
    • Zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů
    • Zákon č. 62/2003 Sb., o volbách do Evropského parlamentu a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Typ: PDF dokument, Velikost: 222.19 kB, ve znění pozdějších předpisů
    • Nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím
    • Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
    • Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů
    • Vyhláška č. 191/2009 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby
    • Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu)
    • Nařízení vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů (zákon o elektronickém podpisu)
    • Vyhláška č. 496/2004 Sb., o elektronických podatelnách
    • Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
    • Vyhláška č. 364/2000 Sb., o seznamu obecních úřadů a zastupitelských úřadů, které jsou kontaktními místy veřejné správy
    • Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
    • Zákon č. 301/2008 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
    • Vyhláška č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů
    • Vyhláška č. 194/2009 Sb., o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek
    • Vyhláška č. 324/2008 Sb., o seznamu obecních úřadů a zastupiteslých úřadů, které jsou kontaktními místy veřejné správy
    • Zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník
    • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 99/1963 Sb., Občanský soudní řád
    • Zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní
    • Zákon č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník
    • Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
    • Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
    • Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
    • Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
    • Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu
    • Zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitosti
    • Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
    • Zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obcí
    • Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku
    • Zákon č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor
    • Zákon č. 72/1994 Sb., kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům a doplňují některé zákony (zákon o vlastnictví bytů)
    • Zákon č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem
    • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
    • Zákon č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení
    • Vyhláška č. 182/1991 Sb., kterou se provádí zákon o sociálním zabezpečení
    • Zákon č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení
    • Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti
    • Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
    • Zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu
    • Zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi
    • Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí
    • Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči
    • Vyhláška č. 66/1988 Sb., kterou se provádí zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči
    • Zákon č. 257/2001 Sb., o knihovnách a podmínkách provozování veřejných informačních a knihovnických služeb (knihovní zákon)
    • Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon)
    • Zákon č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech a o změně a doplnění některých zákonů
    • Zákon č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů (zákon o nadacích a nadačních fondech)
    • Zákon č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách a o změně některých zákonů (zákon o veřejných sbírkách)
    • Zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách
    • Zákon č. 223/1993 Sb., o hracích přístrojích
    • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
    • Nařízení vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě
    • Zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
    • Vyhláška č. 511/2002 Sb., o uznávání rovnocennosti vzdělávání úředníků územních samosprávných celků
    • Vyhláška č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků
    • Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
    • Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
    • Zákon č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech
    • Zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech
    • Zákon č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů ČR a o změně některých zákonů
    • Vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2001 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
    • Zákon č. 94/1963 Sb., o rodině
    • Zákon č. 97/1963 Sb., o mezinárodním právu soukromém a procesním
    • Zákon č. 40/1993 Sb., o nabývání a pozbývání státního občanství ČR
    • Zákon č. 193/1999 Sb., o státním občanství některých bývalých československých státních občanů
    • Zákon č. 273/2001 Sb., o právech příslušníků národnostních menšin
    • Zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
    • Vyhláška č. 36/2006 Sb. o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu
    • Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech
    • Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
    • Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon)
    • Zákon č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech
    • Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
    • Vyhláška č. 326/2000 Sb., o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství názvy, o způsobu použití a umístění čísel k označení budov, o náležitostech ohlášení o přečíslování budov a o postupu a oznamování přidělení čísel a dokladech potřebných k přidělení čísel
    • Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
    • Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
    • Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
    • Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů
    • Zákon č. 17/1992 Sb., o životním prostředí
    • Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon)
    • Zákon č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší)
    • Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
    • Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon)
    • Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů
    • Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí)
    • Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
    • Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu
    • Zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích)
    • Zákon č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů
    Dokumenty

    Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

    Předpisy jsou bezplatně k nahlédnutí během provozní doby v podatelně, případně příslušných odborech úřadu. Žadatel si může pořizovat opisy a výpisy, pořízení kopie je zpoplatněno v souladu se sazebníkem.
    K přímému stažení nabízíme Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů Typ: PDF dokument, Velikost: 192.22 kB a Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Typ: PDF dokument, Velikost: 222.19 kB.
    Další předpisy můžete nalézt ve Sbírce zákonů na stránkách Ministerstva vnitra ČR www.mvcr.cz nebo v položce „Zákony“ na stránkách portálu veřejné správy portal.gov.cz.

  • 11.2 Vydané právní předpisy

    Město Vamberk vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Úřední deska, Sbírka právních předpisů

  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Organizace je oprávněna požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady.

    Sazebník úhrad za poskytování informací určuje ve smyslu § 17 zákona sazby za náklady spojené s poskytnutím informací. V případě, že úřad bude požadovat za poskytnutí informace úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Poskytnutí informace je podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, úřad žádost odloží. Úhradu lze zaplatit v pokladně úřadu, poštovní složenkou, případně na účet 1240108349/0800, variabilní symbol sdělí tajemník úřadu.

    Sazebník vychází ve smyslu § 17 odst. 1, zák. č. 106/1999 Sb. z nákladů spojených s poskytnutím informací s tím, že nezahrnuje úsek archívnictví a matriky, u nichž jsou výše náhrad za určené úkony stanoveny příslušnými centrálními orgány.

    Kopírování, tisk a přímý materiál

    kopírování, tisk (černobíle)

    • A4 jednostranně: 2 Kč
    • A4 oboustranně: 4 Kč
    • A3 jednostranně: 4 Kč
    • A3 oboustranně: 8 Kč

    kopírování, tisk (barevně)

    • A4 jednostranně: 4 Kč
    • A4 oboustranně: 8 Kč
    • A3 jednostranně: 8 Kč
    • A3 oboustranně: 16 Kč
    • Příplatek za barevný papír: 5 Kč

    Poplatek za posílání faxu

    • První strana: 15 Kč
    • Každá další strana: 5 Kč
    • Do zahraničí první strana: 25 Kč
    • Do zahraničí každá další strana: 10 Kč

    Poplatek za laminaci dokumentů

    • A7 (80×111): 7 Kč
    • A5 (154×216): 15 Kč
    • A4 (216×303): 20 Kč

    Přímé mzdy

    Průměrné hodinové platy odborných zaměstnanců

    • 8. tř. 110 Kč
    • 9. tř. 130 Kč
    • 10. tř. 150 Kč
    • 11. tř. 170 Kč

    Ostatní přímé náklady

    poštovní poplatky

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.

  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    V současné době nejsou pro Město Vamberk poskytnuty žádné vzory licenčních smluv.
  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Město Vamberk poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2024

Výroční zpráva dle zákona č. 106_1999 Sb. za rok 2024.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 123,74 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2023

Vyrocni-zprava-2023.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 123,76 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2022

Vyrocni-zprava-dle-zakona-c.-106_1999-Sb.-za-rok-2022.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 416,97 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2021

Vyrocni-zprava-dle-zakona-c.-106_1999-Sb.-za-rok-2021.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 258,26 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2020

Vyrocni-zprava-dle-zakona-c.-106_1999-Sb.-za-rok-2020-1.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 258,32 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2019

Výroční-zpráva-dle-zákona-č.-106_1999-Sb.-za-rok-2019.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 258,24 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2018

Výroční-zpráva-dle-zákona-č.-106_1999-Sb.-za-rok-2018.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 258,41 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2017

Výroční-zpráva-dle-zákona-č.-106_1999-Sb.-za-rok-2017.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 115,52 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2016

Výroční-zpráva-dle-zákona-106_1999-Sb.-za-rok-2016.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 25,14 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2015

vyrocni_zprava_dle_zakona_c_106_1999-Sb_za_rok_2015.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 344,23 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2014

Vyrocni-zprava-dle-zákona-c-106_1999-Sb-za-rok-2014.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 385,59 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2013

Vyrocni-zprava-dle-zakona-c.-106_1999-Sb.-za-rok-2013.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 47,97 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2012

000152013-2012.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 522,56 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2011

00272012-2011.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 374,55 kB

Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2010

Vyrocni-zprava-dle-zakona-c.-106_1999-Sb.-za-rok-2010.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 407,95 kB

Návody pro řešení životních situací naleznete také na portálu veřejné správy portal.gov.cz (za obsah těchto stránek neodpovídá MěÚ Vamberk):
Služby veřejné správy na portal.gov.cz

Přehled všech návodů je umístěn na:
https://www.mvcr.cz/clanek/jak-zadat-o-informace-453908.aspx

 

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.